Słód jęczmienny

Tutaj rozmawiamy o konkretnych produktach bezglutenowych i tych innych ;)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Barwa

Słód jęczmienny

Post autor: Barwa »

Witam
Jestem zielona jak szczypiorek na wiosnę w sprawach żywieniowych bezglutenowych.
Dlatego też chciałam się was zapytać co to jest słód jęczmienny :?:
Chciałam sobie płatki kukurydziane kupić i niestety w każdych był w składzie podany i nie wiem czy to jest dozwolone czy nie, czy zawiera gluten czy nie??
Heeelllllpppp
Awatar użytkownika
titrant
Bardzo Stary Wyjadacz :)
Bardzo Stary Wyjadacz :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 18:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: titrant »

[tutaj to tylko moja opinia: na tym forum wydaje się, że głównie ja uważam, że gluten to śmiertelna trucizna i jej rzucenie powinno nastąpić choćby na podstawie lepszego samopoczucia]
kinga
Aktywny Forumowicz
Aktywny Forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: pn 14 mar, 2005 11:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kinga »

Niestety płatki kukurydziane trzeb akupować tylko bezlutenowe,gdyż słód jęczmienny zawiera jęczmień,który bardzo szkodzi bezglutkom
Awatar użytkownika
Cecylia
Aktywny Forumowicz
Aktywny Forumowicz
Posty: 368
Rejestracja: czw 05 cze, 2008 10:12
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: Cecylia »

W zwykłych płatkach kukurydzianych znajduje się słód jęczmienny a to nic innego jak skiełkowane ziarno jęczmienia i zasuszone więc dla osób na diecie bezglutenowej niestety ten produkt jest zabroniony.
Obrazek
Awatar użytkownika
Candy
Aktywny Nowicjusz
Aktywny Nowicjusz
Posty: 55
Rejestracja: pn 16 mar, 2009 11:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Candy »

Słód jęczmienny jest składnikiem czekolad Lindt, takie luksusy to niestety też nie dla nas
Barwa

Post autor: Barwa »

Cecylia pisze: to nic innego jak skiełkowane ziarno jęczmienia
W tym natłoku informacji nawet zapomniałam o tym. :oops:

Dzięki za naprowadzenie.
agata786
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn 07 mar, 2011 18:24
Lokalizacja: Oleszyce