Dopiero raczkuję tutaj...

Jak sama nazwa wskazuje...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Derwid
Aktywny Forumowicz
Aktywny Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: pt 10 paź, 2014 17:12
Lokalizacja: Śląsk

Dopiero raczkuję tutaj...

Post autor: Derwid »

Na początku chciałbym przywitać wszystkie osoby (to mój pierwszy post tutaj).
Jestem początkującym celiakiem, mam też dużo problemów z dietą, którą dopiero niedawno zacząłem.
Dużo czytałem, przeszukałem niniejsze forum, ale i tak nie znajduję odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące diety i tego, jak podchodzić do niektórych produktów. Chodzi głównie o to, że istnieją produkty dozwolone, niedozwolone, ale również BYĆ MOŻE niedozwolone. No i kwestia druga, że nawet produkty teoretycznie dozwolone mogą w niektórych przypadkach zawierać gluten.

Interesuje mnie wasze praktyczne podejście do diety. Jeśli ktoś będący na diecie bezglutenowej mógłby odpowiedzieć chociaż na pojedyncze pytania z poniższej listy, byłbym bardzo wdzięczny:
1. Kupujecie tylko produkty oznaczone znakiem przekreślonego kłosa, czy zdarza wam się kupować produkty nieoznakowane?
2. Jeśli tak, to jak oceniacie produkty, które widzicie pierwszy raz na oczy (wiem, że trzeba czytać ulotki, ale czasem identyfikacja glutenu graniczy z cudem)?
3. Jak traktujecie produkty potencjalnie bezpieczne (np. mąka/kasza kukurydziana lub jaglana; mąka ziemniaczana - nigdy nie spotkałem oznaczonej), na których nie ma wyraźnej informacji o ich bezglutenowości?
4. Jak podchodzicie do zakupu produktów potencjalnie niebezpiecznych, na których często nie ma żadnych oznaczeń o ich bezglutenowości? Poniżej przedstawiam produkty, które wydają mi się należeć do tej listy i sprawiają mi największy kłopot:
- oliwki
- biały / żółty ser
- śmietana
- cukier puder
- groszek, kukurydza, fasola konserwowa
- przyprawy
- kisiele/budynie/galaretki
5. Czy kupujecie jakieś produkty "na wagę" (podobno nie wolno)?