Początkująca na diecie bezglutenowej

Celiakia z medycznego punktu widzenia.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
kelpii
Nowicjusz
Nowicjusz

Początkująca na diecie bezglutenowej

Post autor: kelpii »

Witam wszystkich! Jestem tutaj świeżynką, ponieważ przypuszczenie celiakii pojawiło się tydzień temu i od tego czasu zaczęłam doszkalać się w tym temacie :) Jestem studentką, 22 lata, całe życie na stres reagowałam bólem brzucha, ale poza tym zdrowie świetne. Mogłam jeść ile chciałam, nie tyłam (tłumaczyłam to dobrą przemianą materii), wysportowana zawsze byłam i energii miałam dużo :) pod koniec zeszłego roku z powodu stresu związanego z pisaniem pracy inżynierskiej zaczęły mi się nasilać bóle brzucha - żółądek i jelito cienkie z obserwacji, silne wzdęcia, wykryto u mnie anemie żelaza - przepisane tabletki tylko bóle nasilały, z czasem mocne wypadanie włosów, brak witamin - podrażnione dziąsła, lekkie bóle stawów i czasami zgaga przy jedzeniu produktów które kiedyś mogłam jeść na tony. nie wspominając o apatii i zmęczeniu, braku koncentracji i sił. Ostatnio pojawiły się również zawroty głowy i spadek wagi o 4 kilo (co biorać pod uwagę że zawsze byłam szczupła jest mocno widoczny). Jak na razie miałam robione USG jelit u specjalisty w szczecinie, który podobno wszystko widzi (podobno najlepszy w Polsce) i jego diagnoza brzmiała: prawdopodobnie celiakia. Kazał mi zrobić badania krwi - na wyniki czekam. W międzyczasie gluten odstawiłam. Bóle brzucha jednak nie ustąpiły, 4h po jedzeniu moje jelita zaczynają mnie męczyc. Czy jest to normalne? Jak długo trwało u was ustąpienie bóli (jeśli takie występowały) i wzdęć? Czy powinnam na początku stosować jakąś bardziej specjalistyczną dietę niż tylko bezglutenowa? Wizyte u Pani Gastrolog mam we wtorek. Za wszystkie rady byłabym bardzo wdzięczna! Pozdrawiam serdecznie :D
Awatar użytkownika
alva_alva
Bardzo Stary Wyjadacz :)
Bardzo Stary Wyjadacz :)

Post autor: alva_alva »